Vi arbejder med inklusion og anerkendene pædagogik, for at sikre at alle børn har en plads i fællesskabet.
I det daglige skaber vi plads til, at det enekelte bliver mødt i forhold til dets kompetencer og potentialer, og vi arbejder med at give børnene en bevidsthed om, at de hører til i deres afdeling, men også er en del af hele vores hus.
Vi arbejder med vores læringsmiljøer for at skabe de bedste mulighed til børnene for leg og læring, og for at skabe en tryg hverdag for både børn og medarbejder.
Derudover arbejder vi med relations pædagogik via metoden ICDP, som alle medarbejder i Egedal Kommune uddannes i. Dette er en måde at arbejde på, der handler om at skabe muligheder for børnene, via relationen til de voksne og der med skabe rum, så børnene kan udvikle sig.
Vi bruger visualisering i vores hverdag, som et godt redskab til at skabe en bedre forståelse og tryghed i hverdagen. Visualisering er et redskab der består af billeder der understøtter en aktivitet som fx påklædning i garderoben, for at vise børnene hvad de skal tage på ud og hvad der passer til vejret. På stuerne bruger vi det til at skabe overblik over dagens forløb.
Tryllefløjten har en dejlig legeplads med uanede muligheder for leg, læring og udvikling. Der er både skov, bakker og masser af legeredskaber, dette læringsmiljø bruger vi også flittigt i vores aktiviteter.
Vi arbejder med voksenstruktur, som er en måde at fordele arbejdsopgaver på for personalet, dette for at skabe en forudsigelig og tryg hverdag for børnene så vi kan sikre nærvær, udvikling, læring og fordybelse.
.